Wednesday, July 13, 2011

Brazen Bull : Mati dengan cara kejam!!



holla..holla.. Brazen bull, ciptaan Perillos merupakan alat untuk menyiksa pesalah.. Apabila dipersembahkan pada Phalaris, pemerintah ketika itu mengarahkan Perillos untuk menunjukkan bagaimana alat itu berfungsi..

Perillos yang masuk ke dalam Brazen bull untuk menunjukkan ciri-ciri Brazen bull yang akan mengeluarkan bunyi seperti lembu mendengus apabila orang yang disiksa di dalamnya menjerit terperangkap apabila Phalaris mengarahkan pintu pada Brazen bull ditutup dan api dinyalakan dibawahnya.

Perillos sebagai pencipta Brazen bull turut menjadi mangsa pertama ciptaannya sendiri. Phalaris bangga dengan Brazen bull hinggakan ia akan dibawa ke majlis-majlis keraian.

Brazen bull berfungsi dengan mengurung mangsa di dalamnya. Api akan dinyalakan di bawah Brazen bull menyebabkan mangsa akhirnya mati terbakar atau lemas di dalam asap. mangsa akan bernafas melalui tiub yang terletak di dalam Brazen bull yang mana turut menghasilkan bunyi seperti mendengus yang membuatkan mereka terhibur. herba turut digunakan untuk menghasilkan bau yang wangi apabila penyiksaan dijalankan untuk hilangkan bau mayat yang dibakar.


2 comments:

shafiqabdshukor said...

cian kat perillos tu...
konfius ckit td perillos ngan pharalis..
adik beradik ka...

Arryana Nasution said...

hahah...
x sure la plak
rsanaya mcm x [klo bdasarkan ceritanya]
sbb Perillos 2 y cipta Brazen bull
tp Phalaris pemerintah/ raja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...