Monday, September 3, 2012

Ronda-ronda Pulau Pinang

-Straits Quay & Fort Cornwallis-

Assalammualaikum dan Salam sejahtera wahai ahli-ahli dunia. Pada hari semalam yang bertarikh 2 September 2012, saya dengan riang rianya sebagai anak merdeka telah meronda-ronda sekitar Pulau Pinang. Antara tempat-tempat yang sempat dijejaki ialah Pantai tepi Queensbay (dah selalu sangat pergi), kubur Francis Light (tempat sesuai nak shoot ala gothic), Straits Quay (tempat shopping yang ada permandangan bot yang cantik)& Taman Kota Lama (ada tembok cantik macam gambar kat atas yang tulis Fort Cornwallis).  


-Kubur Francis Light-


Dalam ekspedisi hari ini (^_^), MG telah menjumpai roti yang menyerupai popeye yang diberi nama Ah Ban Man.Roti comel yang berbentuk muka orang ni nampak comel sebab hidungnya yang bulat-bulat. Selain itu, terdapat banyak lagi gerai-gerai kecil yang menjual cenderamata di Straits Quay yang menarik dengan harga yang berpatutan.

-Ah Ban Man, si penjual gula kapas & gerai cenderamata-

Setelah hampir 2 bulan menjadi penduduk negeri Pulau Pinang baru hari ni dapat ronda-ronda. Kalau tanya jalan konfem MG geleng kepala, tanya nak makan kat mana, MG angkat bahu cakap tak tahu jugaklah. hihi..Dalam erti kata lain, menghabiskan minyak ja!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...